sobota 16. června 2012

Krásné krajinky a šťastné rodinky

Nejsem zrovna "krajinkář" a nestydím se za to. Ale to neznamená, že si občas nezaexperimentuju s nějakým tím kopcem. :-) Především mě baví fotit "počasí" - a z něj hlavně zajímavý mraky. Včera jsem si zkusil i západ slunce. 
Dneska u nás chvíli zuřilo léto, odpoledne se ale zatáhlo a vypadalo to na bouřku. Podíval jsem se z okna a viděl ty úžasný mračna a šikmý paprsky světla. Musel jsem se pokusit to zvěčnit, v rámci tréninku. :-) A tak vznikla hromada fotek (pořízených z pohodlí domova při otevřeném okně), z nichž některý se podle mýho soukromýho názoru docela povedly a nyní vám je předkládám.
Po takovém dvacátém cvaknutí už mě ale mraky nebavily, navíc bouřka se rozhodla na poslední chvíli přesunout jinam, takže zase vyšlo sluníčko, a já obrátil objektiv proti svému nejvděčnějšímu modelu - Flaviánovi. A tak jsem tedy zanechal krajinky a přešel na rodinky. :-) Jsem rád (a Flavi taky), že mám zase pár portrétních fotek.
Byl to vůbec velice tvůrčí den. Udělal jsem zase pár použitelných fotek a hlavně jsem trochu pokročil ve psaní - doteď mě překvapuje, že mi to dneska tak šlo (a že teď mi to tak nejde, když píšu jenom článek na blog).
No... fotky:




Když jsem se jednou ptal, jak bych mohl fotit líp, bylo mi řečeno, že na to neexistuje jednoznačná odpověď. Že si mám prostě hrát a experimentovat. Tak jsem si hrál:


Hrál jsem si i v Gimpu (mimochodem, čtvercový formát mám docela rád - přijde mi, že vytváří zase úplně jinou kompozici):


A Flavi! Nemůžu si prostě pomoct, musím ho pořád fotit. On je tak hezoučkej! 




A bychom to měli komplet, tady je můj včerejší západ slunce. :-)


A s Flaviánem. :-) (Aneb Flavius Vivien hledí na své panelové království)


20 komentářů:

  1. Wow! Ten poslední portrét, jak se tam kouká přes ramínko, ten já prostě báječnej! Nej, nej nej! Ty jakožto majitel (a fotograf) možná preferuješ jiné, ale já mám momentálně pocit, že to je nejhezčí Flaviho portrét,co jsem zatím viděl. Úžasný, fakt! Zbytek je taky krásný (a profesionální), ale tenhle - ten si mě zkrátka získal... Páni! Super!
    Flavi je zkrátka krasavec - a umí to předvést.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já preferuji (z tohoto focení) tyhle tři, co jsem vybral. :-) Když on je tak krásnej! Mám spoustu oblíbených fotek. A absolutně je nedokážu posoudit, protože je na nich on! On je snad to nejfotogeničtější stvoření, co jsem kdy viděl (a to bych napsal, i kdyby si to nemohl přečíst :-). Lawri byl taky hodně fotogenický, ale... no, to víš. Flavi je můj. :-D

      Vymazat
    2. Naprosto chápu - a souhlasím:-). Konec konců,jak je vidět v záplavě u nás, Justýnek mě blbne natolik, že mám u fotek vážný problém s užším výběrem... On se mi líbí zkrátka skoro na všech:-)

      Vymazat
    3. Aspoň si máme všichni co prohlížet. :-) Já se jen snažím nepublikovat moc stejných fotek, aby to za chvíli nebyla nuda.

      Vymazat
    4. Pravda - kdyby něco, hrubě mě nakopni:-). V tomhle je má slabina,protože si to neuvědomuju - viz mých milion fotek Millbank tower z Londýna: ráno, večer, pět minut po obědě, s mrakem, bez mraku, s deštěm, letadlem, přílivem, odlivem...:-)
      Potřebuji pomoct:-)

      Vymazat
    5. Nevím, jestli jsem ten pravý, kdo ti může pomoct. :-) V každém případě, asi před třemi minutami jsem zjistil, že ledva co by kamenem dohodil a zbytek došel máme krásnou zříceninku. Kdysi to bývalo kino: http://foto.mapy.cz/192953-Byvale-kino-boletice-n-L Musíme tam s Flavim zajít, nás oba prostě tyhle místa fascinujou.

      Vymazat
  2. BTW: Ten kopec - není to Růžovský vrch (bývalá sopka)? Ta silueta je mi velmi povědomá... Kdysi jsme se na něho s bratrem drápali...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe! Přesně na to jsem se dneska ptal Darrena. Ale ne, Růžák je jinde, z Děčína není vidět. Tohle je Chmelák. Koukám, že už ho při západu slunce fotil někdo přede mnou: http://foto.mapy.cz/246992-BOLETICE-zapad-slunce

      Vymazat
    2. Vážně? Teď jsem zmaten. Mám ho zafixovaný jako jediný výrazný hrb na východ... Ale je pravda,že nevím, kde jsou Boletice:-). My tam šli z obce Stará Oleška.
      Budete kraj úrodný na staré sopky (a Olešky):-D

      Vymazat
    3. Chlum je taky bývalá sopka, na něj bylo vidět z mého bývalého bydliště. U nás je sopek! Kdyby se probudily, nepřežijeme ani pět minut. :-D

      Vymazat
  3. Zajímavý fotky. Je fajn, že pořád něco tvoříš a vymýšlíš!

    Opět si začínám připadat jako debil, co není schopný nic pořádného udělat. Ty jsi skvělý ve všem, co děláš. Psaní, fotky, vyrábění bižuterie... Aspoň můžeš mít ze sebe radost:-)
    Mě přepadl záchvat naprosté neschopnosti, mám pocit, že všechno co dělám, stojí za houby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jsem tak skvělý ve všem, co dělám, že jsem nebyl schopen dodělat školu. A moje psaní... no, kdybych byl tak úžasný, tenhle blog by nejspíš ani neexistoval, protože by to někdo vydával knižně. Šperky sice vyrábím, ale stejně je nikdo nekupuje. A nejhorší je, že mě totálně vykolejí každá špatná reakce, nesnáším kritiku a tak dále a tak dále. Není to žádná výhra, být "všestranně nadaný". Zvlášť když vím, že toho sice dělám docela dost, ale nic není stoprocentní, takže si uvědomuju, že nezasloužím takovou pozornost, jakou bych chtěl. Tak! Odbyl jsem si záchvat upřímnosti a teď se zas budu pár týdnů tvářit, že jsem zcela vyrovnaný jedinec. :-)

      Vymazat
    2. Nechtěla jsem vyvolat takový záchvat upřímnosti. Já jsem rozladěná, protože kvůli dnešnímu slunci jsem nemohla fotit tak, jak jsem chtěla. A když něco smolím, tak mi připadá, že je to příšerný. Asi mi chybí pozitivní impulz. Pochvala dělá hodně. Ale já zas budu v pohodě, budu si dál smolit svoje hovadiny:-)

      Vymazat
    3. Jestli tě to uklidní, tak já mám taky pocit, že všechno dělám dost na... merde, jak by řekl Francouz. Abych byl přesnější, když je to čerstvý, tak z toho mám velkou radost a připadá mi, že se mi povedlo něco úžasnýho. Ale tenhle pocit zase vyprchá, často i do pár hodin.

      Vymazat
  4. Taky se hlásím do klubu "Merde"! Zvlášť v poslední době se cítím být jeho čestným členem - vždyť co už říct k tomu, když se jeden konečně dokope, aby dotáhl do konce své školní resty, dokonce má i pocit, že se to k něčemu hnulo, a pak si hodí celou práci na zem včetně zařízení za několik tisíc a rozfláká to napadrť?
    A čas určený na školní věci hezky pěkně uteče vyplýtvaný na nápravu škod...
    O tom,že nic hmatatelného neumím,ani nemluvě:-)
    Díky za vaše záchvaty upřímnosti - aspoň v tom nejsem sám. Ať žije klub "Merde"!

    OdpovědětVymazat
  5. Zas ale kdyby se počítaly jen schopnosti s hmatatelnými výsledky, byl by ten, kdo umí deset řečí, ale nedokáže vyměnit žárovku, taky v řiti. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se živím rukama i hlavou. Jedno bez druhého by nešlo:-)

      Vymazat
  6. Děkuju za komentář (=čte si blogy místo psaní projektu *ahem*).
    Ta černobílá fotka se mi moc líbí (myslím samozřejmě z těch, kde není Flavian, protože je mi jasné, že by se asi cítil velmi uražen, kdybych ocenila krajinu víc než jeho (^_-)).

    OdpovědětVymazat