pondělí 3. prosince 2012

Úžasně strašný foťák

Vždycky jsem si přál vlastnit strašně úžasný fotografický aparát, a teď mám půjčený úžasně strašný fotografický aparát. :-D A po dnešku z něj začínám být stejně nadšený jako ze zrcadlovky. Už jsem našel to ztracené vyvážení bílé a zjistil, že když na Flaviho posvítím čtecí lampičkou, zvládne dokonce i lépe ostřit. Naučil jsem se díky němu spoustě nových triků v gimpu (především jak se zbavit oranžového nádechu při použití žárovkového osvětlení) a zažil u toho plno zábavy.
Čím dál víc zjišťuju, že nejen zrcadlovka, ale i obyčejnější, starší kompakt vás mnohému naučí. Tady pan Olympus je například machr na pořizování skvělých základů pro vintage foto. Nemusíte ani přidávat zrno, je totiž součástí fotky od začátku. :-)
Z dnešního focení mám opravdu radost. A to jsem ani nic převratného nečekal, chtěl jsem jen zdokumentovat Flaviho novou, ordinérní čelenku.


Ty vycmrndlé barvy se mi tady líbí. Připomíná mi to staré, vybledlé foto (Flaviho nová čelenka je opravdu šílená, co říkáte? :D)

Pokus o uměleckou fotografii s dynamickým nasvícením ze strany. Přijde mi, že je to jedna z nejlepších fotek, co jsem kdy udělal, to jsou paradoxy, pane Vaněk. :D

A tohle už je zase něco střídmějšího. Líbí se mi, jak tu Flavi nakukuje. :-)

Z téhle fotky mám velkou radost, originál totiž vypadal dost žalostně. Přesněji řečeno takhle:
Oranžová hrůza!

Tři verze téhož. Tohle je barevná verze.

Monochrom v čb (můj favorit)

A monochrom v "sépii" (tahle už není tak pěkně kontrastní jako ta černobílá)

No, trávím teď o něco víc času postprocesingem, ale nevadí mi to, protože mě to naštěstí baví. :-)

2 komentáře:

  1. pageysflover: Tak můj favorit je asi taky ta černobílá, protože propůjčuje Flavimu takový hluboký, tajuplný pohled. Mám velkou radost, že i Ty máš radost z úžasně strašného foťáku- náhodou se i s ním dají dělat skvělé věci! A ordinérní čelenka je bezva, vypadá jako z mašličky na dárky nebo z čeho je? A taky se mi líbí motýl, který přistál Flavimu ve vlasech :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta černobílá je můj favorit mezi těmi třemi verzemi jednoho záběru, jinak úplný favorit je pro mě ta druhá odshora.
      Ta čelenka je vyrobená... no, já vlastně ani pořádně nevím, co to je. Ale mašlička na dárky to není. Připomíná mi to něco, s čím pracují floristé. Základ je oblouk ze dvou nerezových drátků (1mm), které pohromadě drží silnější nit, kterou jsem kolem nich obmotal. Vypadá to hrozně dobře, ani bys neřekla, že je pod tím drát.

      Vymazat