sobota 15. listopadu 2014

Chmůrolovec, část IX.

O šamanismu, jelenech se zlatými parohy, mořských pannách a ocasech

Číst kapitolu ve Word Online


Bambi II (Walt Disney, 2006)


10 komentářů:

  1. Čauko Hyenáč, zatiaľ len moje poďakovanie predom za CH.IX a sľúbenú CH.X. + Epilóg!!
    Úprimne sa teším na textíky a že si ich vychutnám na "kosť" sa spoľahni! Ale neskôr - dnešným dňom nabieham na streštené tempo "zanedbaných povinností" v "prácach" :-( nestíham a Ty vieš, neošidím sa povrchným preletením textu... nie.
    Doprajem si pošušňáníčko, dám si načas a samozrejme šteknem svoj názor.
    Do tých dôb sa opatruj, Psisko, pookrej cez tri dni voľna. :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, že ses ozval. Komunikace nějak vázne, nejsem na tom zrovna nejlíp, jizvy mě bolej jak cyp, řečeno s Ostraváky (leč jsem Pražák jako cip :-). Ani jsem nikde nebyl, nějak nemám energii někde dobrovolně courat, a to mám přitom zevling tak rád! A vzhledem k tomu, že Chmůrolovec končí... nějak nevím, co dál. Po každém takhle "velkém" příběhu se vyčerpám, sice hrozně příjemně, ale stejně nemůžu hned začít psát něco jiného. Musím nejdřív zažít nějaký nový příběh... tak se trochu bojím, že to teď zase bude stát nějakou dobu za starou bačkoru, než se zas do něčeho ponořím. Je mi ňák smutno. Hm, to jsi asi slyšet nechtěl, co?

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Tos tedy uhod, Kočičáku! Jo tohle jsem nechtěl videt, ani číst – myslím o bolavejch jizvách! Hrom do hole i prázdné kebule ( gebule? )! Že tys to přepískl s brutto i netto vahou, Psisko jedno Hyenovité, Čoklovité! :-(
      Mrzí mě tvá bolest i smutná duše... bolístka ve tvaru půlměsíce by se dala možná "rozchodit" v špitálu, u felčaře, nebo nějakou tlumící mastí, gelem, léky... nevím... jenže co se smutnou dušinkou?! :-(

      Hele, brácho, vyhoď starou bačkoru voknem, strach drze přivři do dveří, protože Tvůj nový příběh je již blízko (já to vím, jsem přece Tvůj "druh"!!) a zatím, dokud new story dokulhá k Tobě, hrabni do archivu, najdi tu "starou kapitolovku", cos plánoval dát na Trocha nostalgie.
      JO! Slyšíš ji? Přesně tu! Už na Tebe buší pěstičkami, kope do stolu i monitoru, chce na svět! Nutně potřebuje vyvenčit, provětrat, proletět písmo očima Čokla, doplnit slabá ohnivka řetězce, vypilovat pointy, vycizelovat Psiskom k "Hyenovyté dokonalosti"! :-P

      No tak, brácho, nebuď pes! Nebo jo??

      PS – sorry, písať v češtine mi dajako nejde... každopádne! zasa prídem a rád by som našiel optimistickejšie slová, čo príštia z Tvojej, už veselšej mysle, Roderik
      PPS – a rada by som tu na blogu našla „starú kapitolovku“... lebo túžim byť saturovaná!
      PPPS – musím zasa preč, prepáč, nad ránom hlásim príchod, možno budem v stave čítať a reagovať, čauko, Hafík Fľakatý :-)

      Tak sám, smutný. I Ty, Hafkáč?
      Ukáž svetu stredný prst „fakáč“!
      A čo! Koho to serie? Som flákač!
      Som tu pre Psiska, zvyšok je pakáž!

      Vymazat
  2. Takze sme tu mali priam akcny diel, ked padol nejaky ten bozk a pozvanie na zblizovanie:-)
    Pacilo sa mi prirovnanie, ze maju spolu typicky anticky vztah.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A inspiroval si ma, ze si musim pozriet Bambi 2 :)

      Vymazat
    2. Děkuju za koment. Jsem asi jeden z mála, který za pohádkami vidí něco víc a kdo se při nich dojímá kolikrát stejně ne-li ještě víc než při dramatu. :-)

      Vymazat
  3. Hmm... Weird & Great... chmpf... hhmmm...
    Dočítal som práve kapitolu, privieram oči, vykresľujem v predstave.
    Tetáž spájajúca vzdialený svet kľúčnych kostí... súhlasím s oboma slovíčkami Hyeny, ale čosi ma ruší, nevyjadruje môj pocit z Ch IX., syčí nervózne „upraviť, vystihnúť“!
    Hmmmmm... už viem, niečo mi tam chýba! Jasné!

    Weird & Great & Cryptogams

    Teraz je to presné, zmizol nervózny tik z area feelings. You're perfect cryptogams for me!
    Cryptogams, tajnosnubný výhonok, ocásek mačkopsej rastlinky v korunách stromov mestskej džungle, čo ma milostivo vzal so sebou. „Oplodňuje“ ma vedomosťami i tajomstvami jeho fantázie, tej tajnej z najtajnejších... :-P
    A teraz sedím v jeho spoločnosti, ponúka mi vyhliadku reáliami Prágla. S prstom zapichnutým do mapy, očami do diaľav údolia a dušou ponorenou hlboko do Psiska.
    Áno, som „tajnosnubne nadržaný“, sedím ako päť peňazí na vetvičke, dychtivo hltám tvoj výklad o histórií, šamanoch, božstvách, obojkoch, metamorfózach i ruptúrach rozprávok... yop, rozprávky mi k Tebe sedia, kus personifikácie na celý Všehomír, zdrap fantázie a Ty si v nej doma roky rokúce. Nie, že nie!
    Som vrchovato naplnený hrou písmen v slovíčkach i slovičkárením vo vetách, ale dopraješ mi aj chvíľky smiechu, mixované s premýšľaním.
    Mám rád Tvoj štýl písania, Drahý Hyena, váľam sa úbočím Tvojich myšlienok, spúšťam strmo dolu a zasa sa k nim vraciam, nachádzam iný význam, uhol i chuť.

    Zízam zbitý únavou, sorry, sú takmer štyri nad ránom, ale už som neodolal, vnoril raťafák do hladiny príbehu... ach, výborný nápad. Dokonca odmena... Bron túži a žiada! K NEVÍŘE!!!
    Btw, Psíča, tvoje jediné šťastie, že Bron konečne „otočil“! Už už som mu chcel skočiť po krku, v tejto story mi obžral nervy na pahýle s jeho „náturou“, boha jeho nedomrlého, zaslepeného!
    Končím štek, díky za Teba, díky za Tvoju odvahu písať tak obnažujúco, díky za odpoveď na moje tri pálčivé otázky, ktoré som Ti nemusel položiť v súkromí, ale odpoveď už mám z medziriadčia textu.
    Díky... a dúfajúc, že aj Ty si prežíval krásne chvíľky pri písaní Ch. IX., sa lúčim.

    PS – dychtím po Ch.X., but for soothing rain dreams I no longer see the text. I wish I could drown with Bron in the waves of the „Egayan“ a snáď i toho bycha vyhoním, aby bol konečne Vincko plne saturovaný Broníkom a po jedenástich rokoch si stařík koštol mladého rebela :-P
    ( prepáč, vety písané sčasti dvoma jazykmi k smrti nenávidel môj lektor, vždy bučal, že mám písať len jednou rečou, inak to pôsobí akoby som si nevedel rady... tak snáď aj Teba nevytáčam, hi hi )

    PPS – opäť sa pýtam na možnosť prečítať si tvoj „mládenecký“ scifáč, ten prepisovaný a dopĺňaný... dáš? nedáš?

    PPPS – Hyenka môj, vkladám koment na rýchlo, bez „bety“, bol písaný v noci, tak sorrááč na chyby

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach jo, já bych ti hrozně rád poděkoval nějak "obsáhle" a obšírně, ale můj mozek je tak unavený, že ho cítím skoro stejně jako bolavý nohy a záda. A ta nálada... dva stupně pod bodem mrazu.
      Ale, jednu věc napsat zvládnu. Už jsem ji vlastně kdysi napsal. Jenže mě při čtení tvého komentáře napadla zase. Víš, mně se líbilo, že Bron odolával. Moc lidí to neví, ale ne všechny hyeny jsou mrchožrouti. Hyena skvrnitá je hlavně lovec (i když klidně ukradne lvům jejich kořist nebo po nich dožere zbytky - umí trávit kosti, na rozdíl od nich) a Vincent je taky trochu lovec. A nejen chmůrolovec. Po pravdě, kdyby se mně povedlo svést asexuála, byl bych na sebe pyšný a moje sebevědomí by hodně stouplo. No, já chtěl být vždycky "home fatale", domácí mazlíček a múza zralého muže, který do té doby, než poznal mě, žil poklidný, ale nezajímavý život, neměl pomyšlení na sex ani vztahy, žil jen pro svou práci... :-) Nevím, kde se fláká, když já jsem tady, potřebuju ho jak pes drbání a chci mu dát celý svý Já, možná že vede galerii ve Stockholmu. :-) Nebo vůbec neexistuje. Proto jsem si ho vymyslel a napsal povídku z jeho úhlu pohledu. Jojo, ať žije narcismus, že? :-)

      Vymazat
  4. Tak veľmi som si chcela ušetriť kapitoly aby som sa na koniec dostala čím pomalšie:) Nechce sa mi lúčiť s Vincentom a jeho šamanom Broníkom. Som s nimi strašne rada. Tie pocity a opisy sa čítajú veľmi krásne, ale asi sa opakujem. Nedokázala som si čítanie ušetriť na večer keď budem doma v kľude. Ale tú poslednú kapitolu si ušetrím:)
    Bron ma rozosmial, ako dal Vincentovi informáciu, že je síce rozhodnutý prísť o svoj post skaly ale treba tú kamennú pevnosť dobiť. Už sa na to teším. Konečne dostane Filip svoju istotu, že je milovaný ako anjelik a démonik a na ničom inom nezáleží. V naozajstnej láske a spriaznenosti je dôležitá duša, obal je nepodstatný...

    OdpovědětVymazat