úterý 24. ledna 2012

Verše I.

Několik mých básní z nedávné doby. Prej je mám publikovat. Stížnosti prosím na Darrenovu (drahou) hlavu. 




Dostihy a sázky

Obsedantní koníci,
obsednutí, stojící,
pošilhávaj po bance...
Mám rád kartu FINANCE!



Výstraha před škůdci

Hryz, hryz, hryz!
Já jsem hmyz.

Mám rád liz.
(Bliz, bliz, bliz.)

Viz ten sliz!
Radši zmiz.



Nepřítel státu
(Je to již dlouho dáno,
neb mnoho lidí je vdáno)

Vzteklý mrchy maj drápy.
Drápy, kterejma trápí.
A já, vystužen dráty,
drápám a drásám táty.




Skokan roku

Zas na skok u mýho ženáče.
Těžko se dočkáme hepáče!
Spíš mě jen obskočí o sváče
a pak mi dá ňáký doláče
(páč bez práce nejsou koláče).

Teď skočím si pro žblaf z Mekáče,
ať jsem fit pro toho boháče,
co mě chce jen jako naháče,
a žiletky nechám pro sráče
(dyť on taky z okna neskáče!)

Nebulim! Jsem kurva. Ta nepláče!




Pozn. autora: Čtenáři Vzteklé mrchy asi tuší, co mě inspirovalo. Je tak trochu zázrak, že zase píšu veršíky. Poslední tři roky jsem měl dojem, že mě básnická múza nadobro opustila.

10 komentářů:

  1. Výborně jsem se pobavila a i to uchichtnutí tam bylo.Doufám ,že jsem neurazila tvou básnickou duši a neměla být v depce ! :)

    OdpovědětVymazat
  2. :-D :-D :-D Tohle mi zvedlo náladu. Dík! ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Valím okadla. No teda °-°

    OdpovědětVymazat
  4. No, nepsal jsem to jako bohapustou srandu, ani jako pesimistickou "emařinu". Je to spíš takový hořký humor. Tak to chápu já.
    V každém případě díky za komentáře! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, jo, takové milé připomenutí zašlých časů Tvých básní. Jen tak dál, ta poslední je opravdu výživná. Možná bys mohl ty staré tady taky ukázat? Třeba sem chodí někdo, kdo je nezná?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když mně se právě většina těch starých už nelíbí! :-) Ty dvě poslední jsou výjimka, ty bych sem snad hodit mohl. Co se týče těch ostatních, odkazuji čtenáře (ač s velkým sebezapřením) na ODG do rubriky poezie autorů. Já teď píšu radši kratší útvary, přijde mi to takové údernější. Dřív jsem byl děsně ukecaný a rétorický. Když po sobě čtu starší věci, občas se musím smát.

      Vymazat
    2. Tady sebekritika není tak úplně na místě. Ty básně jsou skvosty. Co si já pamatuji.:-)

      Vymazat
  6. Abych pravdu řekla, tak mi většinou poezie nic neříká (respektive nikdy netuším, jestli jsem pochopila správně.., většinou se mi stane, že to vidím trochu, hmm, dost jinak..:-D), ale díky malé nápovědě snad rozumím aspoň trošku. Minimálně Skokan roku mi příjde, jak říkáš hořkosladký a úderný (trošku jako "Vzteklá mrcha před půl rokem"..hm, více méně..).

    OdpovědětVymazat
  7. Som asi depkoidná od prírody, keď mi je z nich smutno? No ja viem, že som, aj keď sa snažím nebyť:) Sú skvelé. A určite sa časom prehryziem aj k tým niekde na ODG keď zhltnem celú túto webku. Som strašne rada, že som sem zablúdila.

    OdpovědětVymazat