sobota 7. listopadu 2015

Existují vůbec náhody?

Podle mě ne. :-) Jak by mohla být náhoda, že postavy v "Jelenovi" se jmenují více méně stejně, aniž bych o to usiloval?
Kdysi dávno (v předaleké galaxii :) se mi zalíbilo příjmení Renner. Pojmenoval jsem tak jednu postavu: Filip Renner. Dokonce jsem jednoho času, asi před deseti lety, psal pod ženským pseudonymem Wanda Rennerová. Vypravěč v Jelenovi je taky Renner, jak se sám zmiňuje někde v první nebo druhé kapitole. Pak je tu Renar. Přísahám, že jsem nevěděl, jak se řekne švédsky sob, znal jsem jen losa (elg). Hledal jsem nějakou přezdívku, pod kterou by tento pán chtěl vystupovat, a napadlo mě, že bych mohl zjistit, jak se řekne švédsky "jelen". No, Hjortar nezní nic moc, tak jsem zkusil soba - jeden ze symbolů Severu. Co na to Google translator? Renar.
Aby toho nebylo málo, učinil jsem další nečekaný objev. :-) Jak víte, z vypravěče už se nám pomalu stává Foxtail neboli Liščí ocásek. Dle barvy jeho vlasů. Moc se mi líbí zrzky, moje lektorka na Švédštinu je zrzka, a docela bych sám chtěl být zrzek. Teda ne zrovna jako Ron Weasley. :-) Lišky jsou okouzlující zvířátka, liška je pro mě symbolem dobrovolného ochočení a "vytvoření pouta" (viz Malý princ). A tak dneska hledám na Pinterestu nějaké fotky lišek, když tu narazím na na jakési francouzské stránky, kde mě zaujme slovo Renard. Hodím ho do překladače a nestačím se divit. Renard znamená ve francouzštině liška. Pak mi někdo vyprávějte, že spisovatele neřídí jakási vyšší moc. :-) To ona nám vnukne nějaký nápad, i když třeba nevíme proč. A já tyhle "objevy" fakt miluju.

 

2 komentáře:

  1. Jeden z mi velmi drahých blízkých tvrdí, že nic jako náhoda neexistuje, žádné útrapy prý nejsou zbytečné a neměli bychom si na ně stěžovat, protože nevíme, pro jaký vyšší účel nás momentálně takhle mučí.
    Ale tohle je taková milá a sladká náhoda, která mě donutila se usmát nad tím, jak jsou ty dráhy vesmíru zvláštně zakřivené. Ale aspoň víš, že jsou ti Mistr Jelen a žáček Liščí ocásek plně souzeni. Celou dobu jsem nad těmito drobnými náhodami ve tvé povídce přemýšlela a říkala si, jak hrozně dobře vymyšlené a proplánované to máš... :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to vymyšlené tak z poloviny, zbytek řídí Vyšší moc. :-)

      Vymazat