sobota 25. října 2014

Chmůrolovec, část III.

O nejstarších přírodních silách, dokonalé čistotě a pracích prostředcích, o knihovnících a stěhování.

Číst kapitolu ve Word Online


18 komentářů:

  1. Hmm... psala jsem odpoledne komentář, ale nevložil se. Takže pokud je v tom nějaký systém, že ho musí autor stránek odsouhlasit, budeš mít dva. Proto kdyžtak prosím ten první vymazat.

    Chtěla jsem říct, že ve mě tahle povídka vyvolává staré vzpomínky, které jsem již před nějakým časem odsunula na druhou kolej s tím, že se jimi už dál nenechám ovlivňovat a budu novým člověkem. Ale zamyslet se nad nimi znovu, po takové době... má to opravdu něco do sebe. Když to člověk vidí jinak a přitom stejně.

    Tahle kapitola byla zajímavá svým nečekaným vývojem. Ale to, že ještě není konec, mě tak nějak přesvědčuje o tom, že bychom se měli s touto dvojicí pospolu ještě setkat, v budoucnu? Možná se i retrospektivně dozvíme, co se dělo v hlavince druhé strany? Jsem opravdu zvědavá, takže mi nezbývá, než jako věrný a poslušný pes čekat před zavřenými dveřmi, až dokud je pán neotevře a nepopustí nás dál svým příběhem.

    Díky. N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky moc díky.
      Ne, komentáře nemoderuju, tolik mi jich vážně nechodí. :-) A dokud se tu všichni chovají slušně, proč si přidělávat práci? Tyhle stránky se jmenují Ivory doghouse (psí bouda ze slonoviny) podle věže ze slonoviny - "bájné" stavby, která sloužila coby útočiště dekadentům a jiným "vyvržencům". Jen tady bydlí dekadentní pes. :-) No, a stejně jako do věže ze slonoviny, ani sem nezbloudí moc lidu, jsme tu dobře schovaní. :-) Občas si říkám, že až moc dobře.
      Netajím se s tím, že se moc rád dozvídám o čtenářích, které moje psaní přimělo k zamyšlení nebo jim dokonce pomohlo najít kus sebe sama. Nejspíš i kvůli tomu publikuju (neříkám píšu - psaní je zkrátka vnitřní potřeba :-). Protože když jsem byl ve Filipově (i starším) věku, myslel jsem si, že jsem jediný tvor na světě, který se narodil v dívčím těle, a přitom se cítí být gayem, jediný, kdo si "povídá se svými skřítky"... a vím určitě, že by mi tehdy hodně pomohlo, kdybych někde našel spřízněnou duši, nebo aspoň někoho, díky komu bych si nepřipadal tak moc divný. Jenže internet jsme neměli a já neměl ani ponětí o tom, kolik je na světě podivínů. (Po pravdě řečeno - i dneska je docela zázrak, když potkám někoho, kdo by byl aspoň z 90% jako já. :-D Ale o to víc si takových stvoření vážím.)
      No, rozkecal jsem se, za to se omlouvám. :-) Příští kapitola se opravdu bude odehrávat v budoucnosti, přesněji řečeno za 11 let od okamžiku, kdy se Filip odstěhovat. Ale víc neprozradím. Konec spoilerů! :-)

      Vymazat
    2. Jsou věci, které chce člověk občas zapomenout, aby mohl "být jako ostatní" jenže potom přijde na to, že změnit to opravdu nejde. A tak se s tím člověk naučí žít.

      Takže nějaký "osud" mě zaslal do míst, kde by mi mohlo být dobře? No, zatím je!

      Mě spojlery nevadí, alespoň se mám na co těšit! To byl takový pamlsek před plnou mističkou.

      N.

      Vymazat
  2. Ester- bolo to take bolnokrasne a smutne. Najprv zufalucky a nestastny Filip s pocitom nepochopenia a odkopnutia. A nas rozpravac tiez nestastny, lebo sa snazil robit, co je spravne a moralne. Krasne si rozpisal pocity a tuzby cloveka v strednom veku ako by si vedel ako sa moze citit. Pokial viem tolko rokov nemas�� Pekne si tie zufale pocity popisal. Filip je riadny tvrdohlavec a potvora, mohol sa aspon rozlucit�� Uz sa neviem dockat pokracovania, dufam ze ich caka nieco veselsie....��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. No, můj biologický věk je opravdu o dost nižší než vypravěčův, abych byl přesnější, vlastně jsem se narodil ve stejném roce jako Filip - z čehož si čtenář může vypočítat, že se tahle povídka, resp. první její 3 kapitoly, odehrávají před 11 lety. :-) Ale můj psychický věk... to by bylo na knihu. Nebo nějakou psychologickou studii. :-D
      Filip je holt puberťáček, a takový "podvedený", uražený puberťáček občas dělá kraviny. Mé adolescentní Já nevyjímaje, taky mě muselo být v tomhle věku dost. :-) Ale každý chlapec jednou vyroste...

      Vymazat
  3. No tak... ale teda! WTF! Pobúrením prskám sliny, takto sa správa k milovanej osobe? Veď Fila svojim spôsobom úplne odignoroval. Stratené mláďatko kričalo o pomoc, o pozornosť. Dospelácky tupec sa vôbec nesnažil, len ustráchane čumel zabetónovaný spod svojej slimačej ulity! Utiekol, zlyhal!
    BEZCITNÝ ZABEDNENÝ BALVAN!

    Áno, presne si to napísal Psisko: „Já vím, nebýt Kuby… a mých zásad… a strachu z intimností… a vůbec tak nějak celého mě…“ ( hmm, strach z intomnosti, pche! ale Kubu si pustil na galot! ) :-/

    Patrí mu to: „… nemusel jsem se dívat, jak všichni tři psíci rodiny Krátkých naskákali do červené Škody Felicie a bez jediného ohlédnutí vyrazili za novým životem.“

    Sorry, aj som sa k večeru rozčúlil. Toto jednanie ma dostalo.

    Milému tlačovému hovorcovi doporučujem zabaliť si do uzlíka svoje fóbie, strachy, zásady, pokrytectvo i schopnosť vravieť polopravdy, či pololži. Nech si celý tento náklad krásne utiahne do „ranečka“, zalezie si s ním pod deku a môže si do neho trebárs vyšústať dieročku. Budú na seba s dieročkou bezprízorne hľadieť, čudovať sa, prečo sú obaja taký tupí, krátkozrakí, plytkí a prázdni!
    Patrí mu to – byť singl.

    PS – opäť skvele napísané, Psisko! Aj keď si ma vytočil, čítalo sa to samo. Nutkavú potrebu vstúpiť do NB, doskočiť si na plešatejúceho paka a zbúšiť ho do fialova, som s obtiažou potlačil.
    Mal som zopár otázok ohľadom Filipa, ale všetky si mi dnes zodpovedal a ak nie priamo, tak v medziriadčí.
    Opäť nazízam až za obzor v očakávaní pokračovania.

    Ďakujem, ozvem sa neskôr mailom.

    PPS – síce tu prskám a súdim, ale nemám na to nárok. Nie som schopný sa vcítiť do zložitej osobnosti muža v rokoch s tak pokrútenou psychikou. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že jsi na něj moc přísný. Dave Gahan z Depeche Mode zpívá:
      Now I'm not looking for absolution
      Forgiveness for the things I do
      But before you come to any conclusions
      Try walking in my shoes
      Try walking in my shoes

      You'll stumble in my footsteps
      Keep the same appointments I kept
      If you try walking in my shoes

      On se jen snažil Filipa chránit. A nejspíš se bál, že by ho třeba začal později nenávidět ("Filip si možná myslel, že jsem jeho osudová láska, jenomže za pár let by to mohl vidět jinak. A já nechtěl, aby si pak do smrti vyčítal, že ho o poctivost připravil čtyřicetiletej paprika."). Protože Lolita taky svedla Humberta, nasáčkovala se mu do postele (a ani nebyl její první!), ale po nějakém čase se jí hnusil, i přesto, jak ji miloval, a dělala všechno proto, aby od něj zdrhla.
      Holt vypravěč nepočítal s možností, že by se Filip odstěhoval. A stejně jako on mohl jít za Filipem, mohl jít i Filip za ním. Ale Filip byl uraženej a vyhýbal se mu.
      Možná že to je pokrytectví, ale na druhou stranu, nelze polemizovat o tom, že je hodně velký rozdíl spát s panicem/pannou a spát s někým, kdo sice vypadá nevinně, ale nevinný už dávno není. Zkrátka s Kubou to nebyla tak velká zodpovědnost. A opět bychom se mohli "dohadovat" o tom, jestli to je nebo není pokrytectví. :-)
      Podle mě, vypravěčovým jediným "zločinem" bylo to, že byl až příliš čestný a až příliš se bál o Filipovu budoucnost. To že vlastně pořádně neví, kde je jeho místo v životě, to bych mu odpustil, protože mám velkou slabost pro "zatoulané páníčky", kterým můžu ukázat, že - ač to doteď nevěděli - jejich největší vášní je pup-play a že nechtějí nic jiného než to opuštěný štěně, který se jim věší na paty. :-)

      Vymazat
    2. Cítim to inak... on chránil hlavne seba, pretože sa bál vziať zodpovednosť na svoje plecia, hoc aj po Filovej 15. Bál sa odsúdenia v čase budúcom, ale bál sa kvôli sebe, že by to neustál vo vlastných očiach.
      Vyhováral sa pred sebou - kto chce hľadá spôsoby, kto nechce hľadá dôvody - číra výhovorka: A já nechtěl, aby si pak do smrti vyčítal, že ho o poctivost připravil čtyřicetiletej paprika!
      Filip je predsa zamilovaný do neho, prišiel by o panictvo so svojou láskou! Akoby si to mohol niekedy vyčítať? Jedine, že by nemožák 40 ročný zúfalo sklamal a pohorel - ani to by som nemohla vylúčiť! Je to skrátka životný babrák :-D

      A že bol Filip urazený? A kto by nebol po ponižujúcej etude od 40.?! Po jeho zdrhnutí za Kubom?? Kto mal mať viac rozumu, empatie, skúseností, odvahy?! Hříbátko, alebo starý vytrasený 40.?!

      OK, už mlčím... Tvoj posledný odstavec je jasný... Ty si chceš hrát :-D, chceš byť záchranca pánička. YOP, beriem... takže, bude si ubožiak-nemožák hrát o ďalších 11 rokov? Stretne sa ešte s Filom? A bude mu mať čo ponúknuť?? Mám obavy už teraz, čo nájdem v ďalšom diele. :-(

      Prosím... zaboha si neviem spomenúť, ako sa ten 40.ročný mamľas volá. Buď som to prehliadla, alebo nám to Psisko ešte neponúkol?

      Vymazat
    3. Jméno jsem ještě neprozradil. :-) Nemám rád takové to "jmenuju se Hynek Vomáčka, je mi 58 let a pocházím z Valašského Meziříčí." :-D Počkej do příští kapitoly.

      Obávám se, že mi na dálku vyškrábeš oči nebo mě uškrtíš na mém vlastním psím ocase, protože náš milý pan vypravěč ještě zdaleka neukázal, jak moc dokáže být zabedněný a předpojatý, ač o sobě tvrdí opak - přesněji řečeno ač o sobě tvrdí, že je velice otevřený a lidi nesoudí.
      Ale - a to mu nikdo neupře - byl jediný, kdo měl Filipa rád opravdu jako Filipa. Dokonce i paní Krátká doufala, že se jí vrátí dcera.

      Vymazat
    4. Mne sa rozpravac paci, chapem ze nema odvahu ist do takeho vztahu, kde ma pocit, ze je nulova sanca na uspech, ale verim , ze ma Filipa skutocne rad. A uspokojil by sa i s nenaplnenym vztahom a priatelstvom, len aby mohol sledovat ako sa mu dari v zivote..... Tesim sa na pokracko, lebo som presvedcena, ze ich vztah este bude pokracovat:-) ester

      Vymazat
    5. On ho naprosto zbožňuje, jenomže... on zbožňuje tu éterickou, andělskou bytost. A jak se vyjádřil na jiném místě: S anděli se nešuká.
      No nemá to jednoduchý. :-)

      Vymazat
    6. HA! Svet aj web je malý! Meno som zistil na The Daily Slash... ale nebudem ho prezrádzať.

      A to ešte pôjde?! Môže byť ešte viac zadubený bibas, ako doposiaľ???!!!
      No s pánom bohom, aj s batohom! Utekajme, kto môžme! Psisko ma chce duševne
      zavraždiť! Zohaviť!

      Pche, s anděli se nešuká... aby nebol prekvapený, náš "pán-pokrivený-pohľad-na-realitu!

      Ester, prosím, v akej kvalite môže pokračovať tento nerovný vzťah? Veď sú takmer diametrálne rozdielni, každý má iné očakávanie od toho! Budú sa len trápiť... si myslím!

      Ale ok! Necháme sa prekvapiť jeho Lordstvom Psiskom prešibaným. :-D

      Vymazat
    7. No, přiznám se, že při přečtení tvého komentu jsem se trochu zlomyslně usmíval. Čekají tě napínavé zážitky, buď zdráv! :-)
      Jinak, nedávno jsem zjistil, že asexualita je zařazena v seznamu dysfunkcí, je to lékařská diagnóza, čili nemoc. To mi přijde ujetý. Proč léčit něco, co "pacientovi" neubližuje? Jako by už takhle nebyl dotyčný zničený z toho, že na něj ostatní pohlíží skrz prsty, jako na někoho nenormální. Ještě mu pak doktor dá nálepku "nemocný člověk". Žádný div, že se pak takový "marod" pokusí navázat aspoň nějaký vztah, aby měl pocit, že je jako ostatní. A pokud to jen trochu funguje, drží se toho zuby nehty. Teda, každej asi ne. Myslím, že moje (a mladší) generace už není tak zatížená předsudky, nejspíš by nás už ani nenapadlo být s někým jen proto, aby okolí nemělo kecy. Nebo abychom sami sobě něco dokázali. Česká republika je velmi benevolentní stát, co se týče záležitostí okolo sexu, samozřejmě na Švédsko nemá, ale ve srovnání s Polskem nebo i SR je to tady ráj. Vidím to hlavně na přístupu těhle zemí k reg. partnerství nebo změnám pohlaví. Jenže, když se formoval vypravěčův pohled na tyhle věci, bylo všechno vyjma heterosexuality tabu, nejspíš i heterosexuální bdsm, zkrátka všechno, co neodpovídá obrázku "manžel a manželka večer při zhasnuté lampičce v misionářské poloze" (možná trochu přeháním). Prostě, já mám pro vypravěče velké pochopení, ale možná je to hlavně tím, že ho miluju. :-) Nevím, jestli je asexuál, resp. vím, že není asexuál, ale že tomu strašně dlouho věřil, protože byl sám k sobě hodně přísný a dokud byl Filip "malý", nikdy si nedovolil, aby mu myšlenky zdivočely. Ano, byl v tom i určitý strach z toho, že se o sobě dozví něco strašného, co by radši nevěděl. Taky bych asi nechtěl přijít na to, že mě přitahují podezřele dětsky vyhlížející kluci, protože bych se bál, že pak objevím nějaký svoje ošklivý úchylky. To bych se radši zuby nehty držel někoho dospělého a vyhýbal se "pokušení".

      Vymazat
    8. Som napätý ako kšandy! Vlastne tie už povolili.

      Jáááj, ty môj bojovník za svoje práva a obhájca vypravěče! Ty ho fakt máš veľmi rád a už teraz ho predo mnou ospravedlňuješ znova a zas, lebo Ty vieš, čo máš nachystané pre nás a dobre sa obávaš, ako Ti po ňom opäť vyštartujem negáciou! Že?! Yop, zžieravo sa usmievam, dupkám nožičkou v očakávaní...
      Len daj text na web, bude sa čítať, analyzovať a argumentovať, milý Psíček! :-D

      PS - dík za zábavu z komentov, tlemím sa do NB ako kretén, ešteže som tu sama, okolie by mohlo začať pochybovať o mojom duševnom zdraví :-)

      Vymazat
    9. O mém duševním zdraví nikdo nepochybuje. Všichni ví, že je velmi pochroumané a podlomené. :-D

      Další kapitolu hodím po půlnoci. :-)

      Vymazat
    10. Hir movem- su diametralne odlisni, mozno sa budu trapit a my citatelia budeme trpiet asi s nimi a za nich, ale Psisko to napise tak svojsky krasne a zaujimavo, ze som presvedcena, ze nakoniec budeme spokojni:-) ester

      Vymazat
    11. Ester, s časťou Tvojej vety naprosto súhlasím: "Psisko to napíše tak svojsky krásne a zaujímavo", to hej, lenže on opičiak jeden núti hlavu zamyslieť a v mojom prípade aj otvoriť zobák s odpoveďou... a tu sa už bojím, či budeme spokojní. :-D

      Yes, polnoc sa blíži a nemožák tiskový mluvčí zaperlí! Teším sa :-)

      Vymazat
  4. Hm, prekvapilo ma, že „pán nikoho nechcem šukať“ si po rokoch predsa len dotiahol domov toho Jakuba:( Filipa to muselo strašne raniť. Možno je fajn nechať ho chvíľu hľadať sa, ale on vyzerá tak presvedčivo, a zdá sa že má tak jasno koho chce a kým chce byť:)
    Ale, že odišiel takto bez rozlúčky, tak to ma veľmi zamrzelo a prekvapilo. Ale pomstychtivo sa tomu aj teším... A zároveň sa mi nechce tomu uveriť. Som zvedavá ako sa zase stretnú:(

    OdpovědětVymazat